Répa,retek,mogyoró

Két kicsi lányom van.Róluk fogok leginkább írni és a velük kapcsolatos dolgokról.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • erus83: valaki nem tudná nekem elküldeni 1982es (már utánanéztem :) ) kiadású könyv hátsó oldalát bescanne... (2010.04.10. 17:56) Mondókák,dalok
  • pavelancsika: Mivel januártól sem indult újra a blogod így BUÉK itt utólag! Várunk vissza titeket. (2009.01.07. 11:07)
  • pavelancsika: az még 2 nap! :D (2008.11.04. 07:47) Hét eleje
  • Szkokán fiúk: Sajnálom,hogy nem sikerült megegyezni a bankban.:( Hiányozni fogtok... Szkokán fiúk (2008.11.02. 10:56)
  • Szkokán fiúk: De jó,hogy sikerült egyszerre aludniuk a lányoknak!:) Hmm,de szeretjük az avar illatát...:) Szkoká... (2008.11.02. 10:51) Hinta

Címkék

allergia (4) álom (3) alvás (14) aranyos (18) barátság (15) betegség (20) busz (3) család (7) csúszda (3) dac (4) dalok (4) dédi (5) diéta (1) ebéd (7) egészség (6) érdekesség (1) étel (3) ételek (1) evés (15) félelem (1) félelmek (6) festés (5) fogzás (1) gyerekek (11) gyógyszer (5) hit (1) internet (2) játék (19) játékok (8) játszótér (17) kapcsolat (7) képek (8) kirándulás (1) kórház (6) kutyák (2) lányok (28) megható (1) meleg (4) mese (20) mesék (5) mondokák (1) mondókák (6) mozgás (16) munka (2) nagyszülők (13) orvos (20) óvoda (13) pelenka (5) piac (1) pihi (5) pöttyek (5) rajz (2) reklám (2) rendszer (6) sapka (4) séta (17) sport (1) süti (2) szobor (6) szoptatás (3) születés (3) szuri (3) tánc (11) tanulás (1) tanulság (1) testvérek (4) tisztaság (9) újdonság (11) ünnep (13) unoka (9) vallás (1) védőnő (7) videó (12) videók (5) Címkefelhő

Linkblog

Születés

2008.05.16. 12:43 - N.Hajni

Címkék: kórház orvos születés

 Sok mindenről írtam már,de lányok születéstörténetét még nem.Most ezt szeretném leírni.

 Lilike amint már írtam 2005.november 21.-én délelőtt 10 órakkor született 2 nappal korábban a kiírtnál.De ne szaladjunk ennyire előre.Vasárnap reggel filmet néztünk a férjemmel (20.-án).Arra nem emlékszem,hogy mit néztünk.Nem is néztem végig,mert elkezdtem főzni az ebédet.Zöldségleves,rántott velő és petrezselymes krumpli volt a menü.Megebédeltünk és Szilárd még filmet nézett,én pedig lefeküdtem egy kicsit,mert kifáradtam.Nem tudtam egy percet se aludni,mert jöttek a fájásaim,de rendszertelenül,ezért még vártam és nem szóltam még apának se.Ez volt 3 óra felé.
 Ezután kb:fél hatkor elment a nyákdugó és töbször jöttek a fájások,de még mindig rendszertelenül.Ekkor szóltam a férjemnek,hogy ideje indulnunk a kórházba(azt az arcot soha nem felejtem el).Megkérdezte,hogy hívjon taxit,vagy mentőt.Azt válaszoltam,hogy annyira jól esne a séta,és meg is könnyítené a vajúdást.Ha mégse bírnám,akkor is lehet hívni taxit.
Úgy is lett.Besétáltunk. Szerencsémre éppen a fogadott orvosom volt ügyeletben.
Megnézte ultrahangon a kicsit,rátettek a fájásmérőre,megvizsgált és azt állapította meg,hogy rendszertelen fájásokkal az is lehet,hogy két óra múlva szülök,de az is lehet,hogy két nap múlva.A férjem hazaküldték,hogy majd szólok neki,amikor elindul a szülés.
Bekísértek az allternatív szobába,ahol labdára ülhettem,bordásfalon tornázhattam.Ez már este 8 óra körül volt.Ezután megint ráfektettek a szülőágyra és rátettek a fájásmérőre.Még mindig semmi.Éjszakára adtak egy fájdalomcsillapító injekciót,hogy aludjak a szülőágyon.Nem tudtam .Néztem ki az ablakon és láttam,hogy szakad a hó.Abban az évben akkor esett le az első hó.Reggel 6-kor elfolyt a magzatvizem és olyan rendszeressé vált a fájásom,hogy szinte folyamatos volt.A doki az előkészítőbe küldött,ahol megkaptam a beöntést és egy kis fazonigazítást is.Fel akartam hívni a férjem,de annyira fájt és olyan gyorsan peregtek az események,hogy csak utólag tudtam szólni neki.
Az előkészítőből a szülőágy.Ismét fájásmérés,ismét vizsgálat.Azt mondták,hogy nem sokára tolófájásaim lesznek.Ahogy ezt kimondták,egyből nyomnom kellett,amit már nem bírtam visszatartani.A szülésznő rámszólt,hogy tartsam vissza,mert visszahívja a dokit.(mert egy másik hölgy is vajúdott a mellettünk lévő szülőszobán.)Könnyű azt mondani,hogy tartsam vissza,amit már nem is én irányítok,hanem a reflex.Visszajött a doki és egy másik doki is bejött,aki jól belekönyökölt a hasamba,pedig már éreztem,hogy jön a leányom,ezután már gyorsan megszületett Lilike.2900g és 51cm és sűrű fekete haj(sajnos ez már barna)Bevittek a megfigyelőbe és vártam apát.


 Nórika születése más volt.Ő két héttel korábban született a kiírtnál 2007.december18.-án 23 óra 50 perckor.Vele már előtte egy héttel jósló fájásaim voltak.,ami az utolsó három napban annyira erősek voltak,hogy háromszor mentünk be a kórházba.Minden alkalommal azt mondták,hogy nem elég a fájásom,pedig én majd meghaltam úgy fájt.A harmadik alkalommal is haza akart küdeni a doki ,de a  a szülésznő azt javasolta,hogy aludjak benn és ha reggelre se lesz semmi,akkor hazaküldenek. Alig,hogy kipakoltam a cuccaim már annyira erősek voltak a fájásaim,hogy alig bírtam az ágyig elmenni.Egyszer csak egy nagy pukkanás és elfolyt a magzatvíz.
 Erőt kellett vennem magamon és kimentem a folyósóra,de onnan már nem bírtam egyedül továbbmenni még szerencse,hogy a csecsemős nővér észrevett és szólt a szülésznőnek,aki jött is azonnal és újra rátett a fájásmérőre és előkészített volna,de csak a borotválásra volt idő,beöntést már nem is tudtak adni,mert megindultak a tolófájások.Még szerencse,hogy doki is időben visszaért.1 óra alatt megszületett Nórika.2600g,és 47cm  és neki is fekete haja volt(neki is kezd világosodni).
Ha engem aznap hazaküldenek,akkor vagy a taxiban szülöm meg Nórit,vagy otthon.Ja és a férjem most sem volt benn  velem,mert bár bekísért Lilikével,de hazaküldtem őket még  idő előtt,hogy legalább Lilike  aludjon.
Különben a fájásmérő nekem még szülés közben sem mutatott ki fájást és utólag megtudtam,hogy pont abba a szülőszobába vittek,ahol már többször is gond volt a géppel.
 Az a lényeg,hogy egészséges,gyönyörű kislányaim születtek,akik minden fájdalomért kárpótolnak.
Nórika egy naposan a kórházban , Liliről sajnos nem készült ott:

A bejegyzés trackback címe:

https://reparetekmogyorohu.blog.hu/api/trackback/id/tr87472394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N.Hajni · http://reparetekmogyorohu.blog.hu 2008.05.17. 05:55:15

Pont a lényeg maradt ki ebből a hosszúra sikerült beszámolóból:Amikor a megszületést követően a hasamra fektették a kicsi meztelen testüket,annál nincs csodálatosabb élmény.Gyors pillantás,hogy minden rendben van-e,és mind a kettő visszanézett rám.Bár fejüket még nem bírták mozdítani és a látásuk is homályos volt.

Krisztina-lapja 2008.05.18. 08:03:09

Jaj Hajnikám, ezt gyönyörűen leírtad.A világ legcsodálatosabb élménye a szülés.Gyönyörűek a kicsi hercegnők.
No azért én még ne legyek nagymami, akkor sem, ha neked megsúgom, imádnék már az lenni:)
Ölellek nagy barátsággal, véletlen , de állandó olvasód:Kriszti


süti beállítások módosítása